Novinky

  • 02.11.2020 13:06

    COVID nájemné - výzva 2

    28. 10. 2020 - Ministerstvo průmyslu a obchodu zveřejňuje druhou výzvuk programu COVID - Nájemné. Žádosti je možné podávat od 21. října 2020 od 9:00 hodin do 21. ledna 2021, 23:59 hodin, a to elektronicky prostřednictvím informačního systému dostupného   https://aisportal.mpo.cz/AISPortal/NajemneII  

  • 26.10.2020 20:13

    Prodloužení Antivirus A

    V úterý 14. 10. 2020 Vláda schválila prodloužení Antiviru A do konce letošního roku. Uzavření firmy budou mít nově nárok na 100 % náhrad mezd. V případě karantény nadále zůstává příspěvek od státu ve výší 80 % náhrad mezd. Více se dočtete na stránkcáh www.mpsv.cz

  • 01.09.2020 20:58

    Zrušení super hrubé mzdy

    Vládní strany ČSSD a ANO se domluvily na zrušení superhrubé mzdy a zavedení patnáctiprocentní daně z příjmu. Zároveň zůstane sazba 23 procent pro lidi s příjmem nad zhruba 139 000 korun měsíčně.

  • 03.06.2020 11:50

    Nové sazby DPH u vody od 1.5.2020

    Opět se to myslelo dobře a chtěla se snížit sazba, ale opět jako u piva to nebylo úplně domyšlené a přineslo to pouze více chaosu. Od 1. května 2020 bude pitná voda a služby s ní spojené mít 10% sazbu,  zatímco nepitná voda (např. voda používaná v průmyslu či zemědělství) bude mít 15% sazbu, ale služby spojené s nepitnou vodu budou mít také 10%. Dodavatel nepitné vody tak bude muset rozdělovat úplatu za své dodávky - voda 15 %, související služby 10 %, to ale určitě nelze považovat za zjednodušení. Nezbývá než doufat v novelu zákonu, která tento stav napraví.

  • 27.02.2020 15:08

    Neodkládejte podání přiznání k dani z příjmů na poslední chvíli

    Termín pro přiznání daně z příjmů za rok 2019 se blíží. Posledním dnem pro odevzdání daňového přiznání pro poplatníky daně z příjmů za rok 2019 je 1. duben 2020.

  • 08.01.2020 12:31

    Minimální mzda 2020

    Od 1.1.2020 se zvedá minimálmí mzda z částky 13 350 Kč na částu 14 600 Kč.

  • 02.09.2019 14:20

    Změny v nemocenském pojištění od 1. 1. 2020 - eNeschopenka

    Od 1. 1. 2020 dochází ke změně u hlášení dočasných pracovních neschopnostech (tzv. eNeschopenka) které byly přijaty zákony č. 259/2017 Sb. a č. 164/2019 Sb. Zaměstnavatel již nebude přijímat od zaměstnance a dále předávat okresní správě sociálního zabezpečení doklady potřebné k výplatě nemocenského. Vystavený dokument bude předán správě sociálního zabezepčení elektronickou formou přímo od lékaře. Po 14 dnech trvání dočasné pracovní neschopnosti je zaměstnavatel pouze povinen zaslat příslušné okresní správě sociálního zabezpečení tiskopis „Příloha k žádosti o dávku“, a to v elektronické formě.

  • 02.07.2019 14:15

    Konec karenční doby. Nemocenský se opět prohlácí od 1. dne nemoci

    Karenční doba se ruší na základě novely zákoníku od 1. července 2019. Nově bude zaměstnavatel zaměstnanci proplácet nahrady za pracovní neschoplnost i za první 3 dny nemoci. Tedy celkově bude zaměstnavatel hradit 14 dní. Následně tato povinnost přechází na správu sociálního zabezpečení.

  • 30.04.2019 20:43

    Otevření nové provozovny

    Ke stávajícím provozovnám přibyla v dubnu 2019 nová provozovna v obci Chýně. Poskytování našich služeb je tak nyní velice dobře dostupné i v okolí Chýně, tedy Hostivice, Jeneč, Rudná a Chrášťany.

  • 27.02.2019 17:00

    Daňové příznání 2018 u drobných žívnostníků

    Pozor pro rok 2018 již platí nové limity pro uplatnění výdajů % z příjmů a to následovně:   80 %, nejvýše 800 000 Kč za rok, z příjmů z řemeslných živností. 60 %, nejvýše 600 000 Kč za rok, z příjmů z živností volných, vázaných i koncesovaných. 40 %, nejvýše 400 000 Kč za rok, z příjmů ze samostatné činnosti. 30 %, nejvýše 300 000 Kč za rok, z příjmů z pronájmu na kterou nemáme živnost.

1 | 2 >>

Zajímá Vás

  • 30.09.2016 16:04

    Externí účetní nebo vlastní zaměstnanec?

    V současné době mnoho převážně středních podniků řeší otázku zda je pro ně vhodnější zaměstnast vlastní účetní nebo využít služeb externí účetní firmy. Pokusím se pro a proti jednotlivých variant schrnout v několika následujících bodech:   Účetní zaměstnanec + je Vám k dispozici každý den ve...

  • 14.12.2015 14:52

    Jak vybrat vhodnou účetní

    Ať už vybíráte externí účetní firmu nebo hledáte vhodného zaměstnance do svého účetního oddělení, je nutné dbát na několik základních zásad, abyste vybrali vhodně. Mezi základní vlastnosti, které by každá dobrá účetní měla mít, je určitě odpovídající vzdělání, dostačující praxe, spolehlivost,...

  • 30.11.2015 14:23

    Zaměstnanec nebo OSVČ? Pozor na švarcsystém!

    Zaobíráte se snižováním nákladů ve své společnosti? Zajímá Vás, jestli lze převodem svých zaměstnanců na OSVČ ušetřit? Pokud Vás toto napadlo tak ve většině případů jde skutečně o nemalou finanční úsporu firem i stávajících zaměstnanců viz. níže uvedený příklad. Modelový...

Kontakt

BeLa účetnictví s.r.o.

777 998 363

© 2011 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořeno službou Webnode